preloader

انواع شلوار جین و نحوه‌ی استایل با آن‌ها

10 ماه پیش

مطالعه در 6 دقیقه

3

0

281

انواع شلوار جین

تاریخچه شلوار جین تقریباً به قرن نوزده باز می‌گردد. همین واژه جین از یک واژه فرانسوی گرفته شده است. شلوار جین تا به امروز توانسته وارد بسیاری از فرهنگ‌ها شده و جایگاه‌های مختلفی را کسب کند. این شلوارها در ابتدا به شلوارهایی معروف بودند که مقاومت بالایی داشتند و به همین دلیل مناسب لباس کار کارگران معدن بودند. با گذشت زمان تغییراتی در طراحی این جین‌ها رخ داد و این جین‌ها با شکل‌های مختلفی وارد بازار شدند.

در واقع هم اکنون در دنیای مد با انواع شلوار جین سروکار داریم. با انتخاب هر یک از انواع شلوارهای جین، می‌توان استایل متفاوتی داشت. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع شلوار جین پرداخته و شما را برای نحوه استایل کردن با آن‌ها راهنمایی کنیم.

سالانه شاهد حضور حداقل یک مدل مختلف شلوار جین یا اعمال تغییرات در طراحی جین‌های قبلی هستیم. در واقع با توجه به مد و تغییر ترندها، طراحی این شلوارها نیز دست خوش تغییر می‌شوند. از انواع شلوار جین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شلوار جین راسته و نحوه استایل با آن

شلوار جین راسته، شلوار جینی است که از بالا تا پایین هیچ تغییری در عرض شلوار رخ نمی‌دهد. در این شلوار، عرض ران، عرض زانو و عرض مچ هر سه به یک اندازه هستند. البته این عرض یک اندازه معمولی است و شلوار جین راسته یک شلوار خیلی گشاد محسوب نمی‌شود. این شلوار، یک آیتم کلاسیک بوده و برای استایل دانشجویی مناسب به نظر می‌رسد.

شلوار جین راسته و نحوه استایل با آن
شلوار جین راسته

نظر زی مد:

با یک مانتو کوتاه جلو بسته می‌توان استایل دانشجویی شیکی با این شلوار ساخت.

شلوار جین اسکینی و نحوه استایل با آن

این مدل شلوار، از جمله جین‌هایی است که به بدن چسبیده و در واقع همان شلوار تنگ هستند. این شلوار برای استایل کژوال یا مهمانی‌ها بسیار مناسب است. تقریباً می‌توان گفت استایل کردن با این شلوار کار ساده‌ای است و دردسر چندانی ندارد، زیرا با هر مانتویی می‌توان با این شلوار استایل جذابی داشت. پوشیدن چکمه با این شلوار نیز یک گزینه فوق‌العاده است، البته در زمستان!

شلوار لی اسکینی و استایل با آن
استایل با شلوار جین اسکینی

شلوار جین بوت کات و نحوه استایل کردن با آن

شلوار جین بوت کات، شلواری است که در قسمت‌های بالایی تا زانو تنگ بوده و کمک کم گشادتر می‌شود. این شلوار بیشتر در دهه 60 یا 70 میلادی مورد توجه بوده و امروزه به یکی از ترندهای سال تبدیل شده است. با این شلوار پوشیدن کفش پاشنه بلند، بوت یا چکمه بسیار توصیه می‌شود. بهتر است از مانتو کوتاه استفاده شود.

شلوار بوت کات
شلوار بوت کات جین

شلوار جین بوی فرند و نحوه استایل با آن

شلوار جین بوی فرند بیشتر برای کسانی مناسب است که اندامشان گلابی شکل یا سیبی شکل است. اگر قد کوتاهی دارید و اندامتان ریز است، بهتر است به سراغ این شلوار نروید. این شلوار، یک شلوار بسیار راحت است و برای مسافرت و مهمانی‌های خودمانی توصیه می‌شود. با این شلوار هم بهتر است مانتو بلند نپوشید و یک کفش اسپرت انتخاب کنید.

استایل با شلوار بوی فرندز
شلوار بوی فرندز

شلوار جین جاگر و نحوه استایل با آن

شلوار جاگر یکی از راحت‌ترین انواع شلوارها محسوب می‌شود. این شلوارها تا حدودی ترکیب شلوارهای راحتی با شلوارهای جین هستند. یک تیشرت لانگ یا یک مانتو اسپرت کوتاه برای استایل با این شلوارها ایده آل است.

شلوار جین جاگر
شلوار جین جاگر

نظر زی مد:

استفاده از کتونی قطعاً گزینه مناسبی برای این استایل می‌تونه باشه.

شلوار مام استایل و نحوه استایل با آن

ریشه شلوار مام استایل به سل 1980 باز می‌گردد. در سال‌های اخیر شاهد استفاده بیش از حد مردم از شلوارهای تنگ بودیم تا اینکه مام استایل به یک ترند تبدیل شد و مردم شروع به پوشیدن چنین شلوارهای راحت و گشادی کردند. برای استایل با این شلوار مانتو شما باید حتماً کوتاه و تا حد امکان اور سایز و راحت باشد.

شلوار مام فیت و نحوه استایل با آن

شلوار مام فیت، مدل فیت تر مام استایل محسوب می‌شود. این شلوار به یکی از پرفروش‌ترین شلوارهای سال تبدیل شده است. یک مانتو شومیزی فری سایز که چسبان نباشد همراه با یک ونس گزینه بسیار جذابی برای استایل با این شلوار جین محسوب می‌شود.

شلوار جین مام فیت
شلوار لی مام فیت

شلوار جین بگ و نحوه استایل با آن

شلوار بگ، یکی از شلوارهای بسیار گشاد و راحت و در عین حال شیک محسوب می‌شود. این شلوار از قسمت باسن تا مچ به صورت یک دست گشاد است. عرض این شلوار تقریباً دو برابر شلوارهای راسته است. یکی مانتو شومیزی با یک کتونی اسپرت گزینه خوبی برای استایل با این شلوار است. تا جایی که امکان دارد از پوشیدن مانتوهای زیر زانو با این شلوار خودداری کنید.

شلوار جین سه ربع و نحوه استایل با آن

این شلوار جین، از دسته شلوار جین‌هایی کوتاه محسوب می‌شود. قد این شلوار کوتاه بوده و بالای مچ قرار می‌گیرد. با این شلوار می‌توان پاهای لاغرتر و کشیده‌تری داشت. برای استایل با این شلوار نیز مانتوهای کوتاه گزینه مناسبی هستند.

شلوار جین پاکتی و نحوه استایل با آن

به شلوارهایی که در قسمت مچ تا شده یا تا خورده‌اند، شلوارهای پاکتی گفته می‌شود. شلوار جین پاکتی یکی از شیک‌ترین مدل‌های شلوار جین محسوب شده و با مانتوهای جلو باز جلوه جذابی پیدا می‌کند.

نظر زی مد:

کفش اسپرت گزینه مناسبی برای ترکیب با این استایل می‌تونه باشه.

شلوار جین سیگاری و نحوه استایل با آن

این نوع شلوار جین شباهت زیادی با جین اسکینی دارد با این تفاوت که ساختار آزادانه‌تری نسبت به اسکینی دارد. این شلوار را می‌توانید با صندل یا کفش اسپرت استایل کنید و همراه با آن یک مانتو جلو باز یا جل بسته کوتاه بپوشید.

شلوار جین خمره‌ای یا مخروطی و نحوه استایل با آن

این نوع شلوار جین شباهت زیادی با جین اسکینی دارد با این تفاوت که ساختار آزادانه‌تری نسبت به اسکینی دارد. این شلوار را می‌توانید با صندل یا کفش اسپرت استایل کنید و همراه با آن یک مانتو جلو باز یا جل بسته کوتاه بپوشید.

مرور مقاله:

  • تاریخچه شلوار جین تقریباً به قرن نوزده مربوطه.
  • انواع شلوار جین شامل جین راسته، تنگ یا اسکینی، استرپ، بوت کات، بوی فرند، جاگر، مام استایل، مام فیت، بگ، سه ربع، پاکتی، سیگاری و خمره یا مخروطی میشه.
  • نکات ارائه شده در این مقاله کمک خوبی برای استایل کردن با انواع شلوار جین برای شما می‌تونه باشه.

مقاله رو دوست داشتی؟

لایک!

نظرت چیه؟

اشتراک گذاری

تیم زی مد

در این مقاله میخوانید:

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات در خبرنامه عضو شوید:

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

فرم درخواست تبلیغ